Gulasz dyniowy


Bardzo długo nie doceniałam dyni i jej pozytywnych właściwości. Jednak w tym roku postanowiłam to zmienić i z niecierpliwością czekałam na zbiory. W końcu się doczekałam i z zapałem rozpoczynam dyniową przygodę. Z głową pełną pomysłów na wykorzystanie tego wspaniałego warzywa. A kto jeszcze nie wie, co roku w październiku jest Dolnośląski Festiwal Dyni. Pewnie pójdę i ja, przeprosić się z dynią...


Składniki / 3 porcje: 
• 250 g dyni piżmowej
• 80 g mrożonej marchewki
• 45 g ugotowanego wcześniej indyka
• 2 łyżki płatków jaglanych
• 1 łyżka pestek dyni
• 1 łyżeczka oleju kokosowego
• 0,5 szklanki mleka kokosowego 85 %
• gałka muszkatołowa
• kurkuma
• natka pietruszki
• 1,5 szklanki wody

Sposób przygotowania: 
1. Pestki dyni przelewamy wrzątkiem. Wodę zagotowujemy.
2. Dynię myjemy, obieramy i kroimy w kostkę. Usuwamy nasiona.
3. Do gotującej się wody dodajemy dynię, marchewkę, mięso, płatki jaglane, pestki dyni oraz olej kokosowy. Gotujemy 20 minut.
4. Pod koniec gotowania dodajemy mleko kokosowe i dokładnie mieszamy.
5. Dodajemy gałkę muszkatołową i kolendrę. Miksujemy. Na koniec posypujemy natką pietruszki.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...